СУЧАСНЫМ ДЗЕЦЯМ ПАТРЭБЕН СУЧАСНЫ НАСТАЎНІК. БЕСПЕРАПЫННАЯ АДУКАЦЫЯ Ў ЖЫЦЦІ ПЕДАГОГА: ЮЛІЯ ФЯДЗЮК
13.01.2025Педагог – тая прафесія, у якой можна і нават трэба бесперапынна і шматгранна развівацца. Усё пачынаецца з індывідуальнага падыходу да дзяцей (свой унікальны спосаб зацікавіць вучня прадметам некаторыя настаўнікі шукаюць гадамі, спрабуючы ўсё новыя методыкі і формы). Далей – узаемадзеянне з класам на ўроках. Гульні, квэсты, інтэрактыўнае ўзаемадзеянне, праца ў групах – усё тое, што сёння дапамагае рабіць адукацыйны працэс найбольш зразумелым для школьнікаў. І, нарэшце, этап, дзе настаўнік дэманструе сваё майстэрства сярод калег па цэху – удзел у прафесійных конкурсах.
Усе гэтыя этапы прайшла Юлія Фядзюк – настаўнік беларускай мовы і літаратуры сярэдняй школы № 34 горада Гродна. У прафесіі яна вось ужо 20 год. У гэтай справе, упэўнівае педагог, стаяць на месцы проста немагчыма.
“Настаўнік – гэта той чалавек, які не толькі кожны дзень вучыць, але кожны дзень сам вучыцца. Грамадства не стаіць на месцы, дзеці вельмі актыўныя, яны мяняюцца з кожным днём, таму і мы павінны змяняцца. І, безумоўна, у гэтым вялікую падтрымку нам аказвае Гродзенскі інстытут развіцця адукацыі,” – адзначае Юлія Фядзюк, настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА "Сярэдняя школа № 34 горада Гродна".
Адзін з самых складаных этапаў у кар'еры Юліі Анатольеўны, прызнаецца сама педагог, стаў конкурс "Настаўнік года Рэспублікі Беларусь". У праекце майстры сваёй справы павінны былі паказаць не толькі прафесійную кампетэнтнасць, але яшчэ і творчы, наватарскі падыход. Падрыхтоўку педагогі праходзілі на базе Гродзенскага абласнога інстытута развіцця адукацыі.
“Амаль усё лета 2023 года мы прайшлі плячо ў плячо з ўсімі канкурсантамі з Гродзенскай вобласці і з кіраўніцтвам Гродзенскага інстытута развіцця адукацыі. Яны рыхтавалі нас да такога этапу, як тэсціраванне, мы распрацоўвалі майстар-класы, вучыліся ў сваіх калег. Таксама нас рыхтавалі да публічнага выступлення: як не разгубіцца, умець уступаць у зносіны з калегамі. Безумоўна, нас рыхтавалі да аднаго з самых цяжкіх этапаў – урок у незнаёмым класе,” – успамінае Юлія Фядзюк, настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА "Сярэдняя школа № 34 горада Гродна".
Пасля заканчэння праекта педагогі з ужо атрыманымі ведамі вяртаюцца ў навучальныя класы.
“Усе атрыманыя навыкі я і сёння прымяняю на сваіх уроках. Шмат увагі надаю інтэрактыўнай падачы інфармацыі (ілюстрацыі, відэа), выкарыстоўваю розныя формы ўзаемаадносін з дзецьмі (гульні, квэсты, загадкі). І стараюся арганізоўваць працу ў групах. Так дзеці вучацца ўзаемадзейнічаць адзін з адным, працаваць у камандзе,” – дзеліцца вопытам Юлія Фядзюк, настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА “Сярэдняя школа № 34 горада Гродна”.
На кожным узроўні падтрымку педагогам аказвае Гродзенскі абласны інстытут развіцця адукацыі. Павышэнне кваліфікацыі, семінары, трэнінгі, курсы, круглыя сталы, падтрымка і кансультацыя прафесійных спецыялістаў – вось тыя інструменты, якія дапамагаюць нашым настаўнікам заставацца ў курсе ўсіх тэндэнцый часу.
“Раз у тры гады, як вядома, мы праходзім курсы павышэння кваліфікацыі, і кожнае павышэнне для мяне вельмі значнае. Курсы павышэння кваліфікацыі яшчэ і, безумоўна, каштоўныя тым, што на іх мы заўсёды даведваемся пра розныя новаўвядзенні ў педагогіцы. Асабліва ў апошнія гады нас навучаюць інтэрактыўным метадам навучання. Гэта вельмі важна, таму што дзеці любяць такія формы навучання,” – дзеліцца вопытам Юлія Фядзюк, настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА "Сярэдняя школа № 34 горада Гродна".
Выбраўшы прафесію педагога, спецыялісты разумеюць: іх чакае бесперапыннае навучанне. У гэтай галіне падтрымку на кожным этапе акажуць спецыялісты Гродзенскага абласнога інстытута развіцця адукацыі.
Источник: https://groiro.by