РУС БЕЛ ENG 中文

Зялёная хiмiя, робататэхнiка i IT. Школьнікі Гродзенскай вобласці далучыліся да першай адукацыйнай змены ў Нацыянальным дзiцячым тэхнапарку

22.02.2021
 

У красавiку 2019 года Прэзiдэнт падпiсаў указ аб будаўнiцтве Нацыянальнага дзiцячага тэхнапарка.

Ён узводзiцца ў Першамайскiм раёне Мiнска на скрыжаваннi праспекта Незалежнасцi з МКАД па ўзоры адукацыйнага цэнтра «Сiрыус» у Сочы. У iнфраструктуру тэхнапарка ўваходзяць вучэбна-лабараторны корпус з сучасным абсталяваннем, iнтэрнат для пражывання навучэнцаў. Дарэчы, навучанне i пражыванне юных вундэркiндаў — выключна за кошт сродкаў дзяржаўнага бюджэту. Мэта высакародная — выяўленне i развiццё ў школьнiкаў здольнасцi да навукова-даследчай i вынаходнiцкай дзейнасцi. Навучанне ва ўстанове праводзiцца па трох напрамках: «зялёная хiмiя», «робататэхнiка» i «iнфармацыйныя i камп’ютарныя тэхналогii». Рэалiзуюцца яны на базе БДУ, БНТУ i БДУIР адпаведна. 1 студзеня Нацыянальны дзiцячы тэхнапарк прыняў першую змену адораных рабят. Карэспандэнт «Р» пабывала на адным з лабараторных заняткаў i даведалася пра падрабязнасцi.
 
5a63fd2dc10e8679307af72ca9a6336a.jpg
 
Першы — пайшоў!
 
Дзесяць адораных навучэнцаў 9—11-х класаў з Брэсцкай, Гродзенскай, Мiнскай i Магiлёўскай абласцей i Мiнска атрымалi ўнiкальную магчымасць прайсцi падрыхтоўку па напрамку «зялёная хiмiя» на хiмiчным факультэце БДУ. На працягу трох тыдняў старшакласнiкi асвойваюць навыкi хiмiчнага эксперыменту, знаёмяцца з напрамкам «зялёная хiмiя» i вывучаюць бяспечныя спосабы сiнтэзу.
 
Нацыянальны дзiцячы тэхнапарк створаны 1 студзеня гэтага года.

— Мы падрыхтавалi два адукацыйныя палi — атрыманне бiяраскладальнай ядомай упакоўкi i ачыстка вады, — уводзiць у курс справы намеснiк дэкана хiмiчнага факультэта БДУ па навуковай рабоце Таццяна Савiцкая. — Абодва напрамкi маюць актуальную экала-гiчную накiраванасць. У аснове ляжаць метады «зялёнай хiмii». Яны не наносяць шкоды навакольнаму асяроддзю, паколькi пасля сiнтэзу не застаецца таксiчных прадуктаў рэакцыi, якiя трэба ўтылiзаваць. Мы хочам паказаць рабятам, што побач з iмi iснуе сапраўдная навука, якая дазваляе ствараць высокатэхналагiчныя прадукты.
 
a18fbaed25900d81a8eaa92e5639b516.jpg
 
Выпускныя праекты першых вучняў Нацыянальнага дзiцячага тэхнапарка заслугоўваюць асобнай увагi. Адны старшакласнiкi прапанавалi свае метады ачысткi вады, iншыя — склад ядомай упакоўкi. Таццяна Савiцкая спынiлася на другiм напрамку больш падрабязна:

— Працэс атрымання ядомых плёнак блiзкi да папулярнага сёння напрамку «малекулярная кулiнарыя». Адзiн з навучальных дзён быў прысвечаны вырабу прадуктаў з арганiчных палiмераў. Мы атрымлiвалi чорную i чырвоную iкру, апельсiнавыя спагецi i кандытарскую памадку. Адным словам, рабяты далi волю творчай фантазii. 
 
..Адбор для навучання ў Нацыянальным дзiцячым тэхнапарку праводзiўся ў тры этапы. Школьнiкi прадстаўлялi даследчы праект, прайшлi тэсцiраванне i сумоўе.
 
365a9669b12005d9950c2ac717a663e7.jpg

Навука на будучыню
 
Сёння па раскладзе — праверка вады на чысцiню i змяшчэнне iонаў. Рабяты заняты справай: звiняць шкляныя прабiркi, з адной ёмiстасцi ў iншую пералiваюцца вадкасцi i на ўсю моц працуюць прыборы, аб прызначэннi якiх мне як гуманiтарыю застаецца толькi здагадвацца. На секунду адцягваю Станiслава Андруцэвiча з г.п. Сапоцкiн Гродзенскай вобласцi ад працы i засыпаю пытаннямi. Малады чалавек захоплена распавядае аб праекце, прысвечаным уплыву ўгнаенняў на розныя сельскагаспадарчыя культуры, дзякуючы якому i трапiў у тэхнапарк. Станiслаў ужо вызначыўся i з выпускным праектам. Разам з Мiкiтам яны вырашылi рабiць харчовую плёнку з рознымi смакамi i дадаткамi. Затым напарнiкi правераць сваю распрацоўку на ядомасць.

За час навучання школьнiкаў пазнаёмiлi з асновамi хiмiчнага эксперыменту, таму што без гэтых ведаў немагчыма выканаць сур’ёзны даследчы праект.
 
З дзецьмi працуюць выкладчыкi хiмiчнага факультэта i супрацоўнiкi навукова-даследчых лабараторый НДI фiзiка-хiмiчных праблем, размешчанага ў адным будынку з хiмiчным факультэтам. Непасрэдна ў лабараторыi старшакласнiкаў курыруюць студэнты другiх-чацвёртых курсаў факультэта, магiстранты i аспiранты.
 
8a812caf9e534f3067333bbeffc2c6ac.jpg

Усе, з кiм мы сёння пагутарылi, сышлiся ў меркаваннi, што стварэнне Нацыянальнага дзiцячага тэхнапарка — гэта рэальная дзяржаўная падтрымка адораных навучэнцаў для развiцця iх здольнасцей, тэхнiчнай творчасцi, фармiравання цiкавасцi да навукова-тэхнiчнай i iнавацыйнай дзейнасцi. Плануецца, што дзiцячы тэхнапарк будзе працаваць круглы год i пазменна, а навучанне ў iм заматывуе школьнiкаў да выбару будучай прафесii ў сферы навукi i высокiх тэхналогiй. 
 
Дэкан хiмiчнага факультэта БДУ Дзмiтрый Свiрыдаў — аб праведзенай працы i тых магчымасцях, якiя новы праект адкрывае перад школьнiкамi:

— Мы хочам, каб у рабят сфармiравалася ўяўленне пра тое, як сучасная навука стварае новыя матэрыялы i новыя тэхналогii. Атрыманыя тут веды спатрэбяцца iм у любой сферы, якую б ВНУ яны ні выбралi ў будучым. Спадзяёмся, што мы паспрыяем далучэнню гэтых таленавiтых дзяцей да высокатэхналагiчнай будучынi нашай краiны.
 
источник: https://www.sb.by/
поделиться в: