Розум дзіцяці знаходзіцца на кончыках яго пальцаў
14.05.2021
"Працуючы ва ўстанове дашкольнай адукацыі заўважыла, што з кожным годам павялічваецца колькасць дзяцей з недастатковым узроўнем развіцця дробнай маторыкі рук. Гэта цягне за сабой цяжкасці ў самаабслугоўванні, правільным выкананні мноства разнастайных дзеянняў, а ў дальнейшым – недаразвіццё маўлення і цяжкасці ў навучанні ў школе.
В.А. Сухамлінскі пісаў аб тым, што "... розум дзіцяці знаходзіцца на кончыках яго пальцаў. Чым больш майстэрства ў дзіцячай руцэ, тым дзіця разумнейшае. Менавіта рукі вучаць дзіцяці дакладнасці, акуратнасці, яснасці мыслення. Рухі рук узбуджаюць мозг, прымушаючы яго развівацца ». Таму падбіраю і выкарыстоўваю для сваіх выхаванцаў гульні, якія не толькі ім цікавыя, але і карысныя для развіцця іх пальчыкаў.
Каб прыцягнуць дзіцячую увагу, выклікаць жаданне чапаць, здзяйсняць практычныя дзеянні з прадметамі, папоўніла развіваючую прадметна - прасторавую сераду групы яркімі і маляўнічымі дыдактычных гульнямі і дапаможнікамі. Разам з дзецьмі мы абмацваем рукамі «Чароўныя мяшэчкі», навобмацак вызначаем, чым яны напоўнены (вата, пясок, каменьчыкі і г.д.), знаходзім такія ж па колеру, форме, гучанню.
«Кветкі і матылькі» – гэта гульнявое поле з матылькамі і кветачкамі, на якім мы ствараем сюжэт, суадносячы прадметы па колеры. Пры гэтым важна навучыць дзяцей правільнаму захопу прадметаў. У дыдактычнай гульні «Знайдзі сваю палянку» мы трэніруем пальчыкі, раскладваючы на рознакаляровым полі божых каровак, гузікі адпаведнага колеру. У гульні “Чароўны агарод” патрэбна выканаць некаторыя заданні, якія патрабуць крапатлівай працы для пальчыкаў: напрыклад, прымацаваць шляпу да агурка, пасадзіць матылька на капусту, завязаць банцік на моркве і г.д.
Пасродкам гульняў-шнуровок развіваем сенсомоторную каардынацыю, прасторавае арыентаванне, што садзейнічае паляпшэнню каардынацыі рухаў, гнуткасці пальчыкаў і раскаванасці рухаў, фармуе навыкі шнурования, выхоўвае ўседлівасць.
У час ранішняга прыёму, пасля сну, на занятках праводжу пальчыкавыя гульні, слоўнікавыя і з мячыкамі, пры гэтым уважліва сачу за тым, каб кожнае дзіця выконвала практыкаванні правільна.
Адным з упадабаных дыдактычных дапаможнікаў у маіх выхаванцаў з'яўляецца «Клоун Ціма», які ў мяне атрымаўся з падручных матэрыялаў. Ён часта «прыходзіць» да нас у госці з прапановай пагуляць разам ці з просьбай аб аказанні дапамогі яму завязаць стужачкі, падабраць гузікі, прымацаваць ўпрыгажэнні.
Так, гуляючы, нам удаецца выканаць адну з важных задач: развіць дробную маторыку выхаванцаў у адпаведнасці з іх ўзростам."
Наталля ЗУДАВА, выхавальнік дашкольнай адукацыі
ДУА “Яслі - сад № 1 г. п. Карэлічы”